حدیث روز:
لا يَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنًا حَتّى تَكُونَ فيهِ ثَلاثُ خِصال:1ـ سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ. 2ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِيِّهِ. 3ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِيِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَكِتْمانُ سِرِّهِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِيِّهِ فَمُداراةُ النّاسِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِيِّهِ فَالصَّبْرُ فِى الْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ.مؤمن، مؤمن واقعى نيست، مگر آن كه سه خصلت در او باشد:سنّتى از پروردگارش و سنّتى از پيامبرش و سنّتى از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پيغمبرش، مدارا و نرم رفتارى با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر كردن در زمان تنگدستى و پريشان حالى است.
۱۳۹۴-۰۹-۱۶

مدیریت امور رفاه زائرین

سرزمین خراسان قرنهاست که جلوه گاه نور وجود مقدس امام رضا علیه اسلام بوده است ملجاء ای که خرد ها مجذوب و جان ها را شیفته خود ساخته و شب و روز میلیون ها زائر دلباخته با شوقی تمام از دور و نزدیک به آستان بوسی این بارگاه مقدس مشرف شده ازفیوضات معنوی این مکان قدسی بهره مند می شوند .
بی شک رغبت و شوق فراوان علاقه مندان به زیارت امام علیه السلام نتیجه شناختی است که نسبت به آن حضرت دارند و نیز نشانه اعتقاد به این که امامان علیها السلام جانشینان خدای عزوجل در زمین هستند و خواستی جز رضا و خواسته خدای تعالی ندارند .
انبوه جمعیت که فوج فوج بی محابا و سراسیمه بدون توجه به مشقاّت وگرفتاری های سفرمشرف می شوند در جوار مرقد منوّر حجت خدا از قادر متعال عرض حاجت کرده و توشه ها برای روز رستاخیز فراهم می نمایند خیل مشتاقان و شیفتگان زیارت مضجع شریف امام رضا علیه السلام می طلبد که آستان قدس رضوی به ایجاد و تأمین تسهیلات رفاهی – ارائه خدمات وسیع و گسترده و فراهم کردن و تأمین نیازهای مختلف عاشقان زیارت حریم ملکوتی حضرت رضا علیه السلام بپردازد و از آنجا که مدیریت امور رفاه زائران آستان قدس رضوی وظیفه اصلی خود را تامین رفاه و آسایش زائران گرامی می داند خدمات گوناگون در زمینه های مختلف تدارک دیده است.
اداره امور خدمات عمومی ، اداره امور تسهیلات زائرین، اداره امانات و اشیاء پیدا شده سه اداره ای هستند که تحت نظر مدیریت امور رفاه زائرین فعالیت می کنند .

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

HTML محدود