حدیث روز:
لا يَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنًا حَتّى تَكُونَ فيهِ ثَلاثُ خِصال:1ـ سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ. 2ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِيِّهِ. 3ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِيِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَكِتْمانُ سِرِّهِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِيِّهِ فَمُداراةُ النّاسِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِيِّهِ فَالصَّبْرُ فِى الْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ.مؤمن، مؤمن واقعى نيست، مگر آن كه سه خصلت در او باشد:سنّتى از پروردگارش و سنّتى از پيامبرش و سنّتى از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پيغمبرش، مدارا و نرم رفتارى با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر كردن در زمان تنگدستى و پريشان حالى است.
۱۳۹۴-۰۹-۱۶

اداره امور مهمانسرا

یکی از آرزوها و افتخارهای زائرانی که به مشهد مقدس سفر می کنند، تناول ذره ای از غذای حضرت رضا(ع) به نیت تبرک و شفاست .
مهمانسرای حضرت از گذشته های دور، از زائران حضرت رضا علیه السلام پذیرایی کرده و شواهد تاریخی ، تاسسیس آن را از اوایل دوره صفویه نشان می دهد. اکنون مهمانسرای حضرت با دو بخش پذیرایی و آشپزخانه ، در ساختمانی چهار طبقه، به همه امکانات مورد نیاز برای طبخ غذا و پذیرایی از مهمانان مجهز است و در ضلع شمالی بست شیخ حر عاملی قرار دارد.
برای حضور در مهمانسرا نیاز به دعوت نامه است. نحوه توزیع دعوت نامه برای زائران ایرانی به این ترتیب است که هر روز سه گروه و هر گروه متشکل از دو نفر(نمایندگان بخش خدمات اداره رفاه زائران و خدمات و یک نفر از مدیریت بازرسی و رسیدگی به شکایات آستان قدس رضوی) در هتل ها، مهمان پذیرها، زائرسراها و دیگر مراکز اسکان زائر، دعوت نامه توزیع می شود .
تعداد زیادی از مهمانان مهمانسرای حضرت را هم زائران غیر ایرانی تشکیل می دهند که با معرفی اداره امور زائران غیر ایرانی پذیرایی می شوند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال 1373ظرفیت مهمانسرا افزایش یافته بود. اما با توجه به افزایش سالانه زائران بارگاه منور رضوی، در سال 1382 طرح توسعه مجدد آن در دستور کار قرار گرفت و زیر بنای آن از 3800 متر مربع به 10 هزار متر مربع در سال 1389 افزایش یافت .
با بهره برداری از ساختمان جدید مهمانسرا، ظرفیت پذیرش آن از 6 هزار نفر به 18 هزار نفر افزایش یافته است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

HTML محدود