حدیث روز:
لا يَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنًا حَتّى تَكُونَ فيهِ ثَلاثُ خِصال:1ـ سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ. 2ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِيِّهِ. 3ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِيِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَكِتْمانُ سِرِّهِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِيِّهِ فَمُداراةُ النّاسِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِيِّهِ فَالصَّبْرُ فِى الْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ.مؤمن، مؤمن واقعى نيست، مگر آن كه سه خصلت در او باشد:سنّتى از پروردگارش و سنّتى از پيامبرش و سنّتى از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پيغمبرش، مدارا و نرم رفتارى با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر كردن در زمان تنگدستى و پريشان حالى است.
۱۳۹۴-۰۹-۱۶

مدیریت امور خدمه

اتخاذ تدابیر لازم درخصوص تسهیل تردد زائران با شرایط جسمانی و سنی متفاوت به حرم مطهر و مجموعه بخش‌های مختلف زیارتی و خدماتی اماکن متبرکه و همچنین رسیدگی به امور خدام از وظایف مدیریت امور خدمه می باشد.

از آنجا که در حرم مطهر رضوی بیش از 30 هزار خادم در کشیک های مختلف خدمتی به زائران و مجاوران حرم امام رضا علیه السلام خدمت رسانی می کنند و در راستای تحقق تاکیدات مقام عظمای تولیت و دیگر مسئولین آستان قدس رضوی بر تکریم و احترام زائران حرم امن رضوی، مدیریت و رسیدگی به امور این خادمان برای خدمت رسانی هرچه بهتر به عاشقان اهل بیت علیهما السلام  بر عهده مدیریت امور خدمه می باشد.
این اداره به دلیل ارادت قلبی که زائران به خادمان حضرت دارند و به همان نسبت انتظارات خاصی هم از آن‌ها دارند، سعی کرده است در برنامه‌ریزی و خدمت‌رسانی به زائران تمام تلاش خود را به کار بندد. فراشان، کفشداران، انوار یاران، حفاظ و دربانان 5 دسته از خدام هستند که تحت نظارت مدیریت امور خدمه وظایف خود را انجام می‌دهند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

HTML محدود